A módszertanában nemzetközileg is úttörőnek számító JelEsély (TÁMOP 5.4.6/B-13/1-2013-0001) projekt célja a magyar jelnyelv tudományos leírása volt a kétnyelvű oktatás bevezetésének tudományos megalapozása céljából.
A kutatásunk egyik fő célja a nyelvileg tudatos iskola szemléletmódjának kialakítása és erősítése, s ehhez további kutatások végzése, valamint az eredményekre épülő módszertani eljárások és tartalmak kidolgozása.
A 2012‒2015 között megvalósuló Mercator-LEARNMe projekt elsődleges célja a radikális átalakulásban lévő európai nyelvi sokféleség, kiemelten pedig az Unió regionális és kisebbségi nyelvei megtartásának és megerősítésének újszerű, alulról felfelé irányuló, az érintett közösségek messzemenő bevonásával történő újragondolása volt, a valódi közösségi igényekre reagáló politikai döntéshozatal ösztönzése érdekében.
Az EFOP-1.1.5-17-2017-00006 pályázat keretében a Központ kiterjedt tudományos és alkalmazott kutatásokkal segíti a jelnyelvi szótárépítést és ezáltal akadálymentesített infokommunikációs szolgáltató platform fejlesztését, a SINOSZ és az MVGYOSZ konzorciumi partnereként.