A kutatásunk egyik fő célja a nyelvileg tudatos iskola szemléletmódjának kialakítása és erősítése, s ehhez további kutatások végzése, valamint az eredményekre épülő módszertani eljárások és tartalmak kidolgozása.
Ez jelenti egyrészt a nyelvvel kapcsolatos, nyelvről való tudás és nyelvtudás (ezen belül különösen a projektben kritikailag újraértelmezett anyanyelvi, második nyelvi, idegen nyelvi, metanyelvi és a nyelvhasználati változatosságra vonatkozó tudás) fontosságának és szerepének kiemelését az oktatás, tanulás és megismerés különféle folyamataiban, valamint a nyelvre, nyelvi tudásra és nyelvhasználatra vonatkozó ismereteken alapuló, azokat hasznosító tudományos eredmények és módszertani megoldások feltárását és hozzáférhetővé tételét az oktatás és tanulás sikerességének növeléséhez.
Kutatómunkánk másik közvetlen célja egy sikeres kétnyelvű siketoktatási modell tartalmi és módszertani kidolgozása, amely lehetővé teszi a siket gyermekek esélyegyenlőségét a kognitív, szociális és iskolai fejlődésben; célunk e kidolgozott módszertan bevezetése és kipróbálása egy modellintézményben.
További kiemelt célunk ezen oktatási segédanyagok bevonására és a nyelvileg tudatos szemléletre építve egy, a kétnyelvű cigány gyermekek oktatását segítő kétnyelvű program és a hátrányból esélyt teremtő komplex módszertan szakmai kidolgozása, valamint mindezek egy modellosztályban történő bevezetésének a támogatása.
Kutatócsoport-vezető: Bartha Csilla
Megvalósítók:
Hámori Ágnes |
szakmódszertani kutató |
Holecz Margit |
szakmódszertani kutató |
Iványiné Liszi Katalin |
pályázati asszisztens, adminisztrátor |
Lakatos Péter |
szakmódszertani kutató |
Nagyné Kiss Anna |
szakmódszertani kutató |
Ökrös Ferenc |
projekt koordinátor |
Pachné Heltai Borbála |
szakmódszertani kutató |
Romanek Péter Zalán |
szakmódszertani kutató |
Sztari Bernadett |
szakmódszertani kutató |
Tarr Zoltán Péter |
fejlesztő informatikus |
Tücsök Dorottya |
kutatási segédmunkatárs, szakmódszertani kutató |
Csanálosi Erzsébet |
általános asszisztens |
Babutsán Rita |
oktatási szakértő |
Bükösdi Olga |
oktatási szakértő |
Csonkáné Lakatos Klára |
oktatási szakértő |
Kerényi Zsolt |
oktatási szakértő |
Lang Ágota Anikó |
oktatási szakértő, kutató tanár |
Szabó Éva |
oktatási szakértő |
Vincze Tamás |
oktatási szakértő, kutató tanár |
Siptár Péter |
szerkesztő, szaklektor |
Rézműves Melinda |
vezető cigány szakértő |
Vajda Melinda |
cigány szakmai munkatárs |
Balla Nóra |
kutatási segédmunkatárs |
Bokor Julianna |
szakmódszertani kutató |
Varjasi Szabolcs |
szakmódszertani kutató |
Borbély Anna |
szakértői tevékenység |
Bognár Judit Erzsébet |
szakértői tevékenység |
Jukka Sinnemäki |
szakértői tevékenység |
Raátz Judit |
szakértői tevékenység |
Schmidt Ildikó |
szakértői tevékenység |
Tóth Etelka |
szakértői tevékenység |
Sebők Mária |
cigány szamódszertani szakértő, óvónő, cigány felvételek |
Balázs Tibor |
cigány felvételek |
Sebők Szabina Dzsenifer |
cigány felvételek, tanuló |
Sebők Eszmeralda |
cigány felvételek, tanuló |
Balogh Vivien |
cigány felvételek |
Márku Anita |
szakértői tevékenység |
Gonda Zsuzsa |
digitális szövegfeldolgozási tréning oktató |
Csernyák Hajnalka |
szakértői tevékenység |
Tima Péter |
szakértői tevékenység, kutató hallgató |
Szarvas Gabriella |
szakértői tevékenység, kutató hallgató |
Horváth Krisztina Orsolya |
szakmódszertani kutató |
Hattyár Helga |
szakértői tevékenység |
Hefty Angéla |
szakmódszertani kutató |
Lázár Péter |
cigány gyakorló pedagógus |
Bordács Margit |
cigány gyakorló pedagógus |
Tréfa Henrietta |
cigány szakmai munkatárs |
Ványi Ágnes |
Romani mesezene képzés |
Szűcs Antal Mór |
Romani mesezene képzés |
Podmaniczky Ágnes |
gyakorló pedagógus |
Tóth Csaba |
gyakorló pedagógus |
Mokran-Pillár Ildikó |
gyakorló gyógypedagógus |
Fülöp Márta |
oktatási szótár és e-learning |
Keszy-Harmath Dániel Lóránd |
gyakorló pedagógus |
Pető-Plaszkó Zsolt |
kutatási segédmunkatárs |
Varga Máté |
kutatási segédmunkatárs |
Kernné Fitor Margit |
kutatási segédmunkatárs, jelnyelvi tolmács |